دانشگاه قاضی انکارا

دانشگاه قاضی آنکارا

دانشگاه قاضی انکارا

بله، دانشگاه قاضی (Gazi University) یکی از دانشگاه‌های معتبر و مشهور در ترکیه است. این دانشگاه در شهر آنکارا واقع شده و در سال 1926 تأسیس شد. دانشگاه قاضی در بیش از 200 رشته تحصیلی مختلف در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کند. این دانشگاه دارای بیش از 20 دانشکده و موسسه است و جامعه‌ی بزرگی از دانشجویان و اساتید دارد. هدف اصلی این دانشگاه ارائه آموزش عالی، پژوهش‌های علمی و خدمات به جامعه است.

دانشگاه قاضی (Gazi University) از نظر تاریخی، اجتماعی و آموزشی یکی از مهمترین و بزرگترین دانشگاه‌های ترکیه است. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های عمومی تحت نظارت وزارت علوم، صنایع و فناوری ترکیه فعالیت می‌کند.

تاریخچه‌ی دانشگاه قاضی به سال 1926 برمی‌گردد، زمانی که به نام “مدرسه عالی کشاورزی و زراعت آنکارا” تأسیس شد. در سال 1933، نام آن به “دانشگاه عالی آنکارا” تغییر یافت و در سال 1982، با تغییر نام به “دانشگاه قاضی” شناخته شد. نام این دانشگاه از نام “قاضی قاضی زاده”، یکی از شخصیت‌های معروف تاریخی ترکیه، الهام گرفته است.

دانشگاه قاضی در حال حاضر بیش از 20 دانشکده و موسسه دارد که در رشته‌های مختلف از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، کشاورزی و منابع طبیعی، ورزش و آموزش بدنی، هنر، و حقوق فعالیت می‌کنند.

دانشگاه قاضی همچنین دارای برنامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است. هدف اصلی این دانشگاه ارتقاء سطح آموزش عالی، انجام پژوهش‌های علمی و ارائه خدمات به جامعه است. دانشگاه قاضی با داشتن تجهیزات و زیرساخت‌های مدرن و همچنین همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی، به عنوان یکی از مراکز آموزش و پژوهش معتبر در ترکیه شناخته می‌شود.

دانشگاه قاضی همچنین به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی نیز توجه ویژه‌ای دارد. دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند در انجمن‌ها، باشگاه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی مختلف شرکت کنند.

در مجموع، دانشگاه قاضی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برجسته و معتبر در ترکیه شناخته می‌شود و محیطی مناسب برای یادگیری و پژوهش در ترکیه می باشد.

نظر خود را درج کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی * علامت گذاری شده اند

افزودن نظر *

نام *

ایمیل *

وب سایت

error: Content is protected !!