دانشگاه باغچه شهیر

دانشگاه باغچه شهیر

دانشگاه باغچه شهیر

دانشگاه Bahçeşehir (BAU) یکی از مؤسسات آموزشی خصوصی در ترکیه است و در منطقه اروپایی استانبول واقع شده است. این دانشگاه توسط بنیاد آموزش و پرورش Bahçeşehir Uğur تأسیس شده و مجوز تأسیس آن توسط مجمع ملی ترکیه صادر شده است. در سال ۱۹۹۸، پروتکلی با دانشگاه ایالتی سن دیگو در کالیفرنیا، آمریکا امضا شد.

دانشگاه Bahçeşehir یکی از کمترین دانشگاه‌های ترکیه است که دوره‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. بنابراین، دانشجویانی که تمایل به ورود به این دانشگاه را دارند باید مهارت زبان انگلیسی بالایی داشته باشند و در آزمون مهارت زبان انگلیسی (English Proficiency Exam) برای ورود به دانشگاه شرکت نمایند.

دانشگاه Bahçeşehir از ۸ دانشکده، ۱ مدرسه زبان و ۲ آموزشگاه حرفه‌ای تشکیل شده است. همچنین، این دانشگاه چهار مؤسسه آموزش تحصیلات تکمیلی را نیز ارائه می‌دهد. در حال حاضر، حدود ۱۷٬۰۴۸ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. از این تعداد، ۱۰٬۱۳۷ نفر دانشجویان کارشناسی و ۴٬۷۱۶ نفر دانشجویان کارشناسی ارشد هستند. همچنین، تعدادی هم از دانشجویان در مقاطع کاردانی تحصیل می‌کنند. تعداد اساتید تدریس کننده در دانشگاه حدود ۱٬۰۴۷ نفر است و تعداد پرسنل اداری آن حدود ۵۰۶ نفر است.

دانشگاه Bahçeşehir دارای یک کتابخانه با مساحت ۱۴۰۰ متر مربع است که خدمات خود را با ارائه ۲۵۰٬۰۰۰ نشریه، کتاب و کتاب الکترونیکی ارائه می‌دهد. همچنین، در دانشگاه پنج کافه و رستوران مختلف وجود دارد و سالن کنفرانس آن ظرفیتی برای ۱۰۰۰ نفر دارد.

دانشگاه Bahçeşehir به عنوان برند برتر ترکیه در سال ۲۰۰۷ انتخاب شده و جایزه “ابمارک‌های ترکیه” را دریافت کرده است. رئیس فعلی این دانشگاه شیرین کارادنیز است.

نظر خود را درج کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی * علامت گذاری شده اند

افزودن نظر *

نام *

ایمیل *

وب سایت

error: Content is protected !!