دانشگاه آرل استانبول

دانشگاه استانبولدانشگاه آرل استانبول

در استانبول، ترکیه، چندین دانشگاه وجود دارد. یکی از دانشگاه‌های معروف در استانبول، دانشگاه استانبول (Istanbul University) است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌های ترکیه است و تاریخ تأسیس آن به سال 1453 برمی‌گردد. دانشگاه استانبول در بخش‌های مختلف شامل رشته‌های علوم پایه، علوم اجتماعی، هنرها، ادبیات، مهندسی، پزشکی و دیگر رشته‌های تحصیلی فعالیت می‌کند. این دانشگاه دارای رتبه‌بندی بین‌المللی قوی و محبوبیت زیادی در بین دانشجویان بین‌المللی دارد.

به علاوه، دانشگاه تکنیک استانبول (Istanbul Technical University) نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های برجسته استانبول است. این دانشگاه در زمینه‌های مهندسی، معماری، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات شناخته شده است.

باشما. دانشگاه استانبول (Istanbul University) یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است. این دانشگاه در سال 1453 تأسیس شده و بیش از 570 سال تاریخ دارد. دانشگاه استانبول دارای 16 دانشکده و بیش از 300 برنامه تحصیلی در رشته‌های مختلف است. بعضی از رشته‌های مهم این دانشگاه شامل علوم پایه، علوم اجتماعی، هنر و ادبیات، مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق، اقتصاد و مدیریت و غیره می‌باشند.

دانشگاه استانبول با داشتن برنامه‌های تحصیلی متنوع، ارتباط‌های بین‌المللی قوی و امکانات آموزشی و پژوهشی عالی، جذب دانشجویان بین‌المللی را به دنبال داشته است. این دانشگاه برای دانشجویان واجد شرایط اقامت در خارج از ترکیه، بورس‌های تحصیلی متنوعی ارائه می‌دهد.

به علاوه، دانشگاه تکنیک استانبول (Istanbul Technical University) نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های برجسته در استانبول است. این دانشگاه در سال 1773 تأسیس شده و به عنوان یکی از دانشگاه‌های فنی معتبر در ترکیه شناخته می‌شود. دانشگاه تکنیک استانبول در زمینه‌های مهندسی، معماری، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات شهرت دارد و برنامه‌های تحصیلی متنوعی را در این زمینه‌ها ارائه می‌دهد.

 

 

نظر خود را درج کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی * علامت گذاری شده اند

افزودن نظر *

نام *

ایمیل *

وب سایت

error: Content is protected !!